Το αρχικό Dead Island κυκλοφόρησε στα τέλη του 2011 και παρουσίαζε ένα καταιγιστικό action με πολύ αίμα, μπόλικα ζόμπι και άπειρο τρέξιμο, μέσα από ένα shooter με στοιχεία RPG. Σε ένα παραδεισένιο θέρετρο διακοπών σε ένα τροπικό νησί, ξαφνικά… ZOMBIES. Αυτό μόνο, τίποτα άλλο… Ακολούθησε το sequel με όνομα Riptide, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι έχει δρομολογηθεί η μεταφορά στις κινηματογραφικές αίθουσες, ενώ μέχρι και η Marvel έχει εκδόσει μια σύντομη ιστορία.
Μυαλά και κουτάκια!
Το Dead Island: Epidemic είναι η απόπειρα εισδοχής του αιματοβαμμένου franchise στον χώρο του competitive online gaming, μέσω ενός free2play μοντέλου. Το παιχνίδι αυτοδιαφημίζεται ως ZOMBA, αλλά μην πηγαίνει το μυαλό σας στα MOBA τύπου League of Legends, DotA, κτλ, καθώς η συνταγή διαφέρει αρκετά. Δεν υπάρχουν lanes, δεν υπάρχουν πύργοι, ούτε minions. Η βασικότερη διαφορά είναι ότι έχουμε τρεις ομάδες, με τέσσερις ήρωες η καθεμιά. Ο βασικός χάρτης έχει ένα κυκλικό σχήμα, με τρεις προστατευόμενες βάσεις. Σκοπός κάθε ομάδας είναι να μαζέψει αρκετές προμήθειες (απλά περνώντας πάνω από αυτά τα “κουτάκια” ο ήρωας τα συλλέγει) και να επιστρέψει στην βάση όπου θα φορτώσει όλα τα κουτάκια στο φορτηγό της ομάδας. Αν βέβαια ο ήρωας σκοτωθεί στον δρόμο, ρίχνει όλα τα κουτάκια γύρω του για να τα μαζέψουν οι αντίπαλοι.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι περισυλλογής των supplies:
-Μικρές ποσότητες ρίχνουν τα διάφορα μικρά zombies που κόβουν βόλτες στον χάρτη. Τα ζομπάκια αυτά είναι αδύναμα, άρα ρίχνουν κουτάκια μικρής περιεκτικότητας (κι αυτά, μερικές φορές).
-Μεσαίες ποσότητες υπάρχουν στα Strategic Points, τα οποία οι παίκτες πρέπει να κάνουν Capture. Οι σημαίες αυτές μάλιστα δίνουν και ένα σταθερό εισόδημα στην ομάδα που τα διατηρεί.
-Μεγάλες ποσότητες δίνουν τα διάφορα μικρά ή μεγάλα bosses που εμφανίζονται σποραδικά στον χάρτη και απαιτούν μπόλικο πόνο μέχρι να πέσουν.
Αυτόματα καταλαβαίνετε ότι υπάρχουν πολλές τακτικές: να απλωθούν οι παίκτες, να εστιάσουν μόνο σε flags ή να εστιάσουν μόνο σε bosses ή να στήνουν παγίδες στους άλλους παίκτες ενώ επιστρέφουν στην βάση για να παραδώσουν τα κουτάκια τους. Μια στρατηγική παγίδα βρίσκεται στον μηχανισμό με τα κουτιά: όσα περισσότερα supplies έχεις πάνω σου, τόσο περισσότερο ευάλωτος γίνεσαι στα αντίπαλα πυρά. Δεν σε συμφέρει δηλαδή να περιφέρεσαι άσκοπα στον χάρτη, καθώς γίνεσαι εύκολος στόχος (μάλιστα, ένας “φορτωμένος” παίκτης, εμφανίζεται με ειδικό εικονίδιο στο mini-map για να τον βρίσκουν εύκολα όλοι). Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα επιλογή είναι και η ικανότητα να κλέψεις προμήθειες από την αντίπαλη βάση. Αφού εξουδετερώσετε το turret, μπορείτε να κλέψετε κουτιά από τον αντίπαλο! Είναι ρίσκο, αλλά είδα αρκετούς αγώνες να αλλάζουν αποτέλεσμα στα τελευταία δευτερόλεπτα, μετά από τέτοιες τολμηρές τακτικές. Με όποιον τρόπο κι αν το κάνετε, η ομάδα που γεμίζει πρώτη το φορτηγό με προμήθειες, κερδίζει.
Στο τέλος κάθε αγώνα, μαζεύουμε experience (τόσο για τον ήρωα που παίξαμε, αλλά και για τα επίπεδα του γενικότερου account μας), τα οποία ξεκλειδώνουν περισσότερα skills και passives. Παίρνουμε επίσης και υλικά ή blueprints για να κατασκευάσουμε όπλα, αλλά και διαφορετικά currency για αγορές από το κατάστημα (χαρακτήρες, όπλα, boosts, κτλ). Έτσι κάπως περνάνε οι αγώνες: μαζεύεις resources για να ξεκλειδώσεις όπλα και ικανότητες, αγοράζεις νέους χαρακτήρες και όπλα.
Σημειώστε ότι υπάρχουν και PvE modes όπου μαζί με άλλους τρεις παίκτες, απλά σαρώνετε μια πίστα, σφάζοντας μόνο ζόμπι και τέρατα (χωρίς άλλους ανθρώπινους αντιπάλους scavengers). Καλή λύση στην αρχή για να μαζέψεις λίγα XP, πρώτες ύλες και νομίσματα, αλλά μάλλον βαρετό grinding μετά από λίγη ώρα. Οι κλάσεις είναι καλοσχεδιασμένες και ισορροπημένες με ενδιαφέροντα skills (υπάρχουν healers, tanks, damage dealers), αλλά είναι μάλλον λίγες, ακόμα και για λανσάρισμα, ενώ κάποια μοντέλα ξαναχρησιμοποιούνται με ελάχιστες διαφοροποιήσεις.
TLDR
4v4v4 σε έναν free-roam χάρτη με PvPvE και Capture Points διάρκειας 15 λεπτών. Διαφορετικές κλάσεις με ειδικότητες και τα δικά τους skills (με τα κλασικά πλήκτρα QERT), χειρισμός τύπου WASD με ελεύθερη στόχευση μέσω ποντικιού. Διαρκές leveling up, τόσο στους χαρακτήρες, όσο και στο γενικότερο account, όπλα και crafting αλά Dead Island (σελοτέηπ + καρφί = πολυβόλο). Το παιχνίδι βρίσκεται ακόμα σε early access επίπεδο, θα κυκλοφορήσει με ορισμένα “πακέτα” υποστήριξης (περισσότερες λεπτομέρειες για αυτά στο site του παιχνιδιού) και, αν και αρκετά διασκεδαστικό, δεν είναι αρκετά πλούσιο ακόμα για να σταθεί αυτόνομα ως ξεχωριστός τίτλος…