Αγαπητοί RPGάδες, έφτασε επιτέλους η ώρα που περιμέναμε εδώ και χρόνια. Συγκεκριμένα 3,5 χρόνια μετά από την κυκλοφορία του προηγούμενου τίτλου. Το όνομα αυτού, Dragon Age: Inquisition! Είναι όμως το παιχνίδι που ελπίζαμε να μας δώσει η Bioware, λαμβάνοντας υπ’όψη το feedback των gamers; Αν και δεν επέστρεψε στον πλούτο του core gameplay που είχε το Origins, είναι μία εμπειρία που εντυπωσιάζει και δικαιολογεί την «πίστη» που έχουμε στη εταιρεία.
Υπόθεση
Η ιστορία τοποθετείται μετά από τα γεγονότα του Dragon Age 2. Θα μου πείτε λογικό, αλλά όχι απαραίτητο, αφού πολλά sequels αποτελούν origin stories, εξ ου και η διευκρίνιση. Τέλος πάντων, μετά από την καταστροφή του Chantry στο Kirkwall από τον Anders, ο Κύκλος των Μάγων έχει διαλυθεί και βρίσκονται πλέον στα πρόθυρα πολέμου με τους templars. Μοναδική ελπίδα ειρήνης η αρχιέρεια Justinia, που προσπαθεί να μεσολαβήσει, καλώντας τους αρχηγούς των δύο παρατάξεων (mages και templars) στο ναό της θεανθρώπου Andraste. Εκεί όμως γίνεται μία μεγάλη έκρηξη που καταστρέφει το ναό και σκοτώνει όλους του παρευρισκόμενους… εκτός από τον χαρακτήρα σας! Στο aftermath διαπιστώνετε ότι έχουν ανοίξει παντού σχίσματα μεταξύ του κόσμου μας και του κόσμου των πνευμάτων, επιτρέποντας στους δαίμονες να σουλατσάρουν ελεύθερα. Το καλύτερο όμως είναι ότι έχετε αποκτήσει ένα μυστηριώδες σημάδι στο χέρι σας, που επιτρέπει το κλείσιμο των σχισμάτων, κάνοντας σας αναντικατάστατο στον αγώνα επιβίωσης των φυλών του Thedas.
Δημιουργία χαρακτήρα
Η πρώτη βελτίωση από το DA:II είναι η επαναφορά της επιλογής φυλών στο μενού δημιουργίας του χαρακτήρα σας. Έτσι μπορείτε να επιλέξετε άνθρωπο, ξωτικό, νάνο ή ακόμα και qunari! Ξέρετε, αυτούς τους τεράστιους τύπους που μοιάζουν με μινώταυρο. Α, και φυσικά να επιλέξετε το φύλο του χαρακτήρα σας. Όπως θα περιμένατε, οι ρυθμίσεις για τη μορφή του προσώπου είναι αναρίθμητες, επιτρέποντας σας να φάτε πάμπολλη ώρα σε αυτές τις οθόνες. Εδώ βεβαίως μπορείτε να διαλέξετε και την κλάση σας, δηλαδή πολεμιστής, μάγος ή rogue. Όπως στο Origins, οι παραπάνω επιλογές καθορίζουν επίσης το background του χαρακτήρα σας, το οποίο θα έχει εμφανή επίδραση στους διαλόγους, τη συμπεριφορά των NPC προς εσάς, αλλά και σε κάποιες αποστολές.
Dragon Age Keep
Μα δεν γίνεται να μην αναφέρουμε το Dragon Age Keep. Πρόκειται για ένα online εργαλείο της Electronic Arts που επιτρέπει το import των ηθικών επιλογών που κάνατε στα Dragon Age 2, Awakening και Origins, εξετάζοντας τα saves σας, ανεξάρτητα αν βρίσκονται σε PC, Xbox 360 ή Playstation 3. Αν δεν έχετε saves, αν έχετε μετανιώσει για κάποιες επιλογές σας, ή τέλος πάντων αν θέλετε να ορίσετε τα πάντα εκ νέου, μπορείτε να κάνετε ότι επιθυμείτε. Οι επιλογές είναι πολλές, και αν μη τι άλλο πρόκειται για μία όμορφη αναδρομή, ξεφυλλίζοντας τις. Το μόνο που χρειάζεται είναι απλά να συνδεθείτε με το λογαριασμό που χρησιμοποιείτε για να παίζετε τους τίτλους της EA. Τώρα αν δεν θέλετε να κάνετε τίποτα από όλα αυτά, κανένα πρόβλημα. Το παιχνίδι θα εισάγει αυτόματα στην υπόθεση τις επιλογές που θεωρούν ως default οι προγραμματιστές του Inquisition.
Gameplay
Το DA:II είχε λάβει κάποια αρνητικά σχόλια για το απλοποιημένο gameplay συγκριτικά με το Origins. Στο Inquisition αυτό δεν άλλαξε ιδιαίτερα, καθώς τα δέντρα ικανοτήτων αλλά και η εκτέλεση των abilities στη μάχη είναι το ίδιο απλά. Απουσιάζουν και πάλι τα αγαπημένα tactical slots, αλλά στον αντίποδα έχουμε την tactical camera. Με ένα πλήκτρο παγώνετε τη δράση και βλέπετε τη μάχη σε zoom out, από μία top-down κάμερα. Έτσι μπορείτε να αναθέσετε συγκεκριμένες εντολές με ησυχία σε κάθε σύντροφο σας, δίνοντας μία παραπάνω γεύση στρατηγικής στο παιχνίδι. Ο εξοπλισμός (όπλα, πανοπλίες κτλ.) είναι πιο ευέλικτος από ότι στο DA:II, επιτρέποντας στους συντρόφους σας να χρησιμοποιούν σχεδόν όλα τα αντικείμενα που βρίσκετε ή αγοράζετε, με περιορισμό φυσικά την κλάση και το επίπεδο του καθενός. Το crafting έχει περίοπτη θέση στο Inquisition, καθώς μπορείτε να δημιουργείτε όχι μόνο φίλτρα και ολόκληρα όπλα ή πανοπλίες, αλλά και μεμονωμένα εξαρτήματα, όπως τη λαβή ενός σπαθιού, την αιχμή μίας ράβδου, κτλ., κατασκευάζοντας πλήρως customized εξοπλισμό. Οι αποστολές χωρίζονται σε βασικά και side quests, σε quests για να μάθετε καλύτερα τις προσωπικές ιστορίες των συντρόφων σας, και σε… grinding quests, δηλαδή αυτά στα οποία μαζεύετε συνεχώς συγκεκριμένα υλικά, χωρίς να τελειώνουν ουσιαστικά ποτέ. Οι δε μάχες είναι σχετικά απλές στο χειρισμό, επιλέγοντας abilities από το πτυσσόμενο κυκλικό μενού, ή αναθέτοντας αυτές που χρησιμοποιείτε πιο συχνά στα πλήκτρα του gamepad. Στο δεύτερο κομμάτι της υπόθεσης, θα αποκτήσετε το καλύτερο ίσως «σπίτι» που είχατε ποτέ σε RPG. Πρόκειται για ένα τεράστιο κάστρο, που θα χρειαστείτε καμιά ωρίτσα για να το εξερευνήσετε ολόκληρο! Μπορείτε μάλιστα να το διακοσμήσετε και να χτίσετε upgrades. Από τους συνολικά 9 συντρόφους που έχετε τη δυνατότητα να «στρατολογήσετε» στη διάρκεια του παιχνιδιού, κάθε φορά επιτρέπεται να σας συνοδεύουν μόνο 3. Με κάποιους από αυτούς μπορείτε να γίνετε… κάτι παραπάνω από φίλοι, ενώ κάνουν εμφανίσεις ως NPC και αγαπημένοι χαρακτήρες από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς.
Οι χάρτες
Μία από τις μεγαλύτερες υποσχέσεις για το Inquisition ήταν ότι θα είχε έναν ανοικτό κόσμο. Αυτό τελικά δεν έγινε, αλλά προσφέρει το next best thing. Όπως στα προηγούμενα Dragon Age, οι περιοχές είναι αυτόνομες, αλλά αντίθετα από αυτά, εδώ η κάθε μία αποτελείται από ένα χάρτη αχανούς έκτασης! Κάθε περιοχή έχει τη δική της «προσωπικότητα», π.χ. δάσος, έρημος, βάλτος, κ.ά., αλλά και ένα «σκασμό» από σημεία ενδιαφέροντος, τα οποία αποκαλύπτουν χαρακτήρες, αποστολές και κάποιες νέες δραστηριότητες. Ο κάθε χάρτης εκτείνεται σε πολλά (μιλάμε για πάρα πολλά) χιλιόμετρα, με τα «διακοσμητικά» backgrounds να έχουν δευτερεύοντα ρόλο, καθώς αντίθετα με τα άλλα Dragon Age, εδώ πρακτικά κάθε σημείο των χαρτών είναι βατό. Επίσης οι περιοχές μοιράζονται πλέον μεταξύ του Ferelden και του εξωτικού Orlais. Για να καταλάβετε, στο Inquisition έχουμε ακόμα και mounts, τα οποία αποκτάτε μέσω αποστολών ή προκλήσεων, και τα οποία κυμαίνονται από άλογα μέχρι… δεινόσαυρους!
Γραφικά
Η μηχανή Frostbite 3 «ζωγραφίζει» θαύματα στη γη του Thedas. Οι λεπτομέρειες στα πρόσωπα είναι πιο διακριτές από όσο στους περισσότερους τίτλους που κυκλοφορούν σήμερα. Τα χρώματα είναι ολοζώντανα, ακόμα και σε περιοχές που στοχεύουν να δώσουν μία τρομακτική αίσθηση. Τα δε εφφέ του καιρού στο Dragon Age: Inquisition είναι μία από τις πραγματικά ελάχιστες περιπτώσεις στο χώρο του gaming όπου η συνταγή δένει τόσο τέλεια. Στον ουρανό εμφανίζονται σύννεφα που κόβουν τον ήλιο αλλά δεν προκαλούν ευτράπελα στον φωτισμό. Όταν βρέχει, οι χαρακτήρες, αλλά ειδικά τα βράχια, γυαλίζουν και εμφανίζουν το κυλιόμενο νερό με τρομερό ρεαλισμό. Όταν φυσάει, τα κλαδιά, το χορτάρι, αλλά και οι σταγόνες της βροχής συνθέτουν ένα μαγευτικό virtual καιρικό φαινόμενο.
1 Σχόλιο
4.5/5 logw kapoiwn synexws emfanizomenwn bugs pou meta apo ligo ginontai idiaitera ekneyristika