Close Menu
  • Νέα
  • Reviews
    • PlayStation 5
    • Xbox Series X/S
    • PS4
    • Xbox One
    • PC
    • Switch
    • PS3
    • Xbox 360
    • Wii U
    • 3DS
    • PS Vita
    • Mobile
  • Gaming Hardware
  • Θέματα
    • Αφιερώματα
    • Άποψη
    • Ανταποκρίσεις
    • Συνεντεύξεις
    • Πρώτη Επαφή
  • Διαγωνισμοί
Facebook YouTube
gameslife.gr
  • Νέα
  • Reviews
    • PlayStation 5
    • Xbox Series X/S
    • PS4
    • Xbox One
    • PC
    • Switch
    • PS3
    • Xbox 360
    • Wii U
    • 3DS
    • PS Vita
    • Mobile
  • Gaming Hardware
  • Θέματα
    • Αφιερώματα
    • Άποψη
    • Ανταποκρίσεις
    • Συνεντεύξεις
    • Πρώτη Επαφή
  • Διαγωνισμοί
Facebook YouTube
gameslife.gr
Home»Reviews
Reviews

Syberia Remastered Review

Δημήτρης ΘωμαδάκηςBy Δημήτρης Θωμαδάκης25/11/2025Updated:25/11/20257 Mins Read
Share
Facebook Twitter Email

Η αρχική εκδοχή του Syberia κυκλοφόρησε το 2002, όταν τα point & click adventures άρχιζαν να χάνουν «αυτό το κάτι» που τα είχε κάνει τόσο δημοφιλή στις προηγούμενες δεκαετίες. Όμως ο ταλαντούχος δημιουργός Benoit Sokal, που μας είχε ήδη δώσει το εκπληκτικό Amerzone, δεν είχε πει την τελευταία του λέξη. Το Syberia κέρδισε τις καρδιές των adventure gamers, και απέσπασε κορυφαίες κριτικές από τον διεθνή και ελληνικό Τύπο. Αυτό οδήγησε στο Syberia II (spoiler: που ήταν ακόμα καλύτερο), καθιστώντας το story ως ένα από τα πιο όμορφα και πολυεπίπεδα στον κόσμο του gaming. Αν και η original έκδοση διατίθεται αυτούσια στο Steam, το remaster αποτελεί μία καλοδεχούμενη ευκαιρία για να αναβιώσουμε την περιπέτεια οι παλιοί, και να την απολαύσουν στο απόγειο της οι νέοι.

Υπόθεση

Το σενάριο του Syberia Remastered παραμένει φυσικά ακριβώς το ίδιο με αυτό του αρχικού παιχνιδιού. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η Kate Walker, μία νεαρή Αμερικανίδα δικηγόρος που πηγαίνει σε ένα χωριό της Γαλλίας για να κλείσει μία μεγάλη συμφωνία, η οποία αφορά ένα διάσημο εργοστάσιο που κατασκευάζει automatons, δηλαδή παιχνίδια, ρομπότ και μηχανές που λειτουργούν με κουρδιστό μηχανισμό, αντί για ηλεκτρισμό. Μάλιστα ο όρος που αποδίδεται στην προσέγγιση αυτή είναι «clockpunk»! Φτάνοντας στο χωριό, πετυχαίνετε την κηδεία της ιδιοκτήτριας του εργοστασίου. Σα να μην έφτανε αυτό, σύντομα θα ανακαλύψετε ότι ο αδελφός της, που όλοι νόμιζαν για νεκρό, είναι ζωντανός, κάτι που περιπλέκει ακόμα τα πράγματα, και έτσι ξεκινάτε ένα ταξίδι αναζήτησης για να τον βρείτε. Στην περιπέτεια σας, πιστός σύντροφος θα είναι ο Oscar, ένα εξελιγμένο automaton με τεχνητή νοημοσύνη και έντονη προσωπικότητα, που κατασκεύασε ο ίδιος ο χαμένος κληρονόμος που αναζητάτε. Επίσης, όσο πιο μακριά σας πηγαίνει η περιπέτεια, τόσο θα βλέπετε την Kate να ωριμάζει, αποκτώντας αυτοπεποίθηση και αλλάζοντας κοσμοθεωρία, κάτι που επηρεάζει και τις σχέσεις με τους οικείους της.

Gameplay

Το παιχνίδι παραμένει στη βάση του, point & click, που σημαίνει ότι για να το απολαύσετε στο μέγιστο του, προτείνεται να παίξετε με ποντίκι και πληκτρολόγιο. Επειδή όμως, πρώτον βρισκόμαστε σε μία εποχή όπου το gamepad είναι το κυρίαρχο χειριστήριο, και δεύτερον το παιχνίδι διατίθεται επιπλέον στις κονσόλες εκτός από το PC, μπορείτε να παίξετε και χρησιμοποιώντας το αγαπημένο σας gamepad. Οι βασικές διαφορές που αναδεικνύουν τον κλασικό χειρισμό ως βέλτιστο, είναι δύο. Αντί να κινείτε τον δείκτη και να κάνετε κλικ σε κάποιο σημείο για να μετακινηθείτε εκεί, κινείτε την Kate σε όλη τη διαδρομή με τον δεξιό αναλογικό μοχλό. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι με το gamepad, για να ανακαλύψετε αν κάποιο στοιχείο της οθόνης είναι interactive, πρέπει να μετακινήσετε την Kate κοντά σε αυτό. Αντίθετα, με το mouse κάνοντας hover τον δείκτη σε όλη την οθόνη, βλέπετε άμεσα αν μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με κάποιο αντικείμενο ή χαρακτήρα.

Κατά τα άλλα, τα «εργαλεία» που θα σας απασχολήσουν είναι το ημερολόγιο και το κινητό σας. Ναι, παρά τη ρετρό ατμόσφαιρα του παιχνιδιού, το κινητό αποτελεί βασικό μηχανισμό του gameplay! Όταν λέμε «κινητό» βέβαια, εννοούμε ένα παλιό κλασικό feature phone, ικανό μόνο να δέχεται και να πραγματοποιεί φωνητικές κλήσεις. Σε αυτό μπορείτε να επικοινωνείτε με τέσσερεις αποθηκευμένες επαφές, αλλά και να πληκτρολογείτε νέους αριθμούς που θα μάθετε καθώς προχωράτε την υπόθεση. Εκεί σταματάει και η «εισβολή» της σύγχρονης τεχνολογίας, καθώς το ημερολόγιο της Kate είναι ένα συνηθισμένο τετράδιο, όπου θα βρίσκετε σημειώσεις με τα στοιχεία της υπόθεσης μέχρι τώρα, και τους επόμενους στόχους σας. Στο ίδιο σημείο, αλλά σε διαφορετικά tabs, υπάρχουν όλα τα έγγραφα που συγκεντρώνετε, όπως και το inventory, στο οποίο μπορείτε να εξετάζετε προσεκτικά τα αντικείμενα που μαζεύετε.

Μην ψάχνετε όμως άδικα πως να τα συνδυάσετε μεταξύ τους, γιατί αυτό δεν είναι κάτι που καλείστε να κάνετε στο Syberia, ανεξάρτητα αν αποτελούσε τακτική σε πολλά adventures. Κυρίως για τους νέους gamers, που δεν είστε εξοικειωμένοι με το συγκεκριμένο genre, να πούμε ότι το gameplay περιλαμβάνει κυρίως να μιλάτε με άλλους χαρακτήρες, να αλληλεπιδράτε με αντικείμενα στους διάφορους χώρους, και να λύνετε κάποιους γρίφους για να προχωρήσετε την υπόθεση. Στο Syberia, όπως και στα περισσότερα κλασικά adventures, οι γρίφοι δεν είναι «σπαζοκεφαλιές» αλλά ακολουθίες λογικών ενεργειών που πρέπει να εκτελέσετε για να ολοκληρώσετε κάποιους στόχους. Δηλαδή κάτι σαν quests αλλά με λιγότερη δράση και περισσότερη σκέψη.

Μία ιδιαιτερότητα που έχει το Syberia, είναι ότι για να λύσετε τους γρίφους πρέπει εκτός από εσάς να σκεφτεί και η Kate τη λύση. Τι σημαίνει αυτό; Κάποιες φορές μπορεί να βλέπετε ότι η λύση ενός γρίφου δεν είναι μία προφανής ενέργεια, αλλά μία πιο ευφάνταστη. Ακόμα και αν έχετε δίκιο, πρέπει πρώτα να δοκιμάσετε την προφανή, ώστε η Kate να καταλάβει ότι δεν πετυχαίνει, και μετά να επιχειρήσετε την ευφάνταστη. Αν επιχειρήσετε πρώτα τη δημιουργική λύση, και δεν πετύχει, τότε θα νομίζετε ότι αυτό που σκεφτήκατε είναι λάθος, και θα εγκλωβιστείτε σε ένα αδιέξοδο. Αυτό ίσως συμβαίνει για να αποτρέψει το παιχνίδι την πρόοδο με τη χρήση walkthrough…; Κάτι ακόμα που μπορεί να σας δυσκολέψει, είναι οι γωνίες λήψης από τις οποίες προβάλλει τον εκάστοτε χώρο η κάμερα. Κάποια σημεία δεν φαίνονται τόσο καλά όσο θα έπρεπε, αλλά ευτυχώς σε αυτά τα σημεία συνήθως δεν υπάρχει κάτι με το οποίο θα χρειαστεί να αλληλεπιδράσετε.

Ένα στοιχείο όμως ξεκάθαρα αρνητικό, είναι το σύστημα των saves. Για κάποιο λόγο, οι developers επέλεξαν να αντιμετωπίσουν τη remastered έκδοση σαν action game. Στο κύριο μενού υπάρχουν τρία προφίλ για new game, κάτι εξ ορισμού άχρηστο, αφού το παιχνίδι είναι απολύτως γραμμικό, και δεν μπορείτε να ακολουθήσετε διαφορετικά μονοπάτια, όσες φορές και αν παίξετε. Στο καθένα από αυτά τα προφίλ, υποστηρίζεται μόνο ένα save slot, στο οποίο μάλιστα γίνεται αποκλειστικά autosave. Από τη μία, αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείτε να κάνετε κάτι λάθος, και έτσι παίζετε χωρίς άγχος. Από την άλλη όμως, ειδικά στα adventures, δεν κάνουμε save μόνο για λόγους «ασφαλείας». Χρησιμοποιούμε επίσης πολλαπλά και manual save slots για να σηματοδοτήσουμε κάποια σημαντική σκηνή, και να παίζουμε ξανά τα αγαπημένα μας σημεία. Σε κάθε περίπτωση, αν και μεγάλη έλλειψη, δεν πρόκειται για deal breaker.

Γραφικά & ήχος

Εδώ πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στη διατύπωση μας, για να μην αδικήσουμε καμία εκδοχή του παιχνιδιού. Βλέπετε, η αρχική έκδοση, ακόμα και έχοντας σχεδιαστεί πάνω από 20 χρόνια πριν, είχε μία μοναδική, ιδιαίτερη καλλιτεχνική χροιά, που την έκανε να ξεχωρίζει, προσφέροντας ένα άρτιο οπτικό αποτέλεσμα, κορυφαίο από αρτιστική άποψη. Δεν έχουμε λοιπόν καθόλου μία συνηθισμένη περίπτωση remaster, όπου η νέα έκδοση είναι «κομμένα και ραμμένα» καλύτερη από την παλιά. Εδώ η remastered έκδοση αποτελεί περισσότερο μία καινούργια, μοντέρνα προσέγγιση, με σκοπό να κάνει το παιχνίδι πιο οικείο στους gamers του σήμερα, και φυσικά να του δώσει νέα πνοή για τους παλιούς που θέλουν να ξαναπαίξουν.

Έχουμε λοιπόν έναν τίτλο που εκμεταλλεύεται τις σύγχρονες κάρτες γραφικών, με 3D textures, λεπτομερή φωτισμό και σκίαση, και βεβαίως δυναμικές αντανακλάσεις. Στα εξωτερικά περιβάλλοντα κυριαρχεί πάντα το animation του καιρού, είτε πρόκειται για βροχή, χιόνι, κτλ. Σε αντίστοιχο επίπεδο είναι επανασχεδιασμένα και τα μοντέλα των χαρακτήρων, με πιο φυσικές κινήσεις. Μία ακόμα διαφορά, είναι ότι στην παλιά εκδοχή, η κάμερα ήταν σταθερή σε κάθε οθόνη. Στο remaster, η γωνία θέασης αλλάζει δυναμικά σε κάθε χώρο, κάνοντας τους να φαίνονται όπως πρέπει, ενιαίοι και πιο φυσικοί.

Τα ηχητικά εφέ είναι απολύτως ρεαλιστικά, από τη βροχή που πέφτει, μέχρι τον βηματισμό της Kate, όμως εκεί που φαίνεται πραγματικά η καλή δουλειά, είναι στους ήχους των μηχανών. Οι ήχοι που παράγουν τα κάθε είδους μηχανικά εξαρτήματα, από τις μικρές κλειδώσεις μέχρι το μεγάλο τρένο, ακούγονται σε όλο το μεταλλικό μεγαλείο τους. Η δε μουσική είναι γεμάτη από συμφωνικές μελωδίες, κατάλληλες για κάθε περίσταση, από ambient ακούσματα σε πολυτελείς αίθουσες μέχρι έντονες συνθέσεις σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Όσο για το voice acting, περιλαμβάνει λίγους και άγνωστους ερμηνευτές, που όμως κάνουν εξαιρετική δουλειά στο να μεταφέρουν το ύφος και τη διάθεση κάθε χαρακτήρα τη δεδομένη στιγμή.

Syber-ασμα

Ακόμα και αν δεν ασχολείστε με το είδος, είναι δύσκολο να μην έχετε ακούσει το όνομα Syberia, έστω και μετά από δύο δεκαετίες. Η επιτυχία του είναι αδιαμφισβήτητη, και δικαίως, αφού είναι αντικειμενικά ένα από τα καλύτερα παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ. Βέβαια, όπως είπαμε, τα point & click adventures αποτελούν πλέον ένα niche είδος, οπότε ίσως το Syberia Remastered δεν είναι για όλους. Αν όμως του δώσετε μία ευκαιρία, θα βιώσετε μία εμπειρία γεμάτη εκπλήξεις και συγκινήσεις.

Ανάπτυξη: Microids Studio Paris Έκδοση: Microids Διάθεση: Enarxis Dynamic Media

80% ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΩΔΕΣ!

Ένα από τα κορυφαία κλασικά point & click adventures αναβιώνει με το Syberia Remastered!

The Good
  1. Εξαιρετική υπόθεση με ενδιαφέρουσα πρόοδο
  2. Εμφατικό voice acting
  3. Υποστήριξη χειρισμού με gamepad
  4. Εκπληκτικά remastered γραφικά
The Bad
  1. Μόνο ένα save slot και αυτό μόνο με autosave
  2. Κάποια προβλήματα ορατότητας με τις γωνίες λήψης
  3. Ιδιόρρυθμη λογική σε κάποιους γρίφους
  • Σενάριο 90 %
  • Γραφικά 80 %
  • Ήχος 90 %
  • Gameplay 60 %
Enarxis Dynamic Media featured Microids Syberia Remastered
Share. Facebook Twitter Email
Δημήτρης Θωμαδάκης

Κοπέλι από τα λίγα, ξεχνά βασικά πράγματα (να κοιμηθεί, να φάει, ενίοτε και να αναπνεύσει) όταν πιάσει στα χέρια του χειριστήριο. Αρέσκεται στα πιο «ψαγμένα» παιχνιδάκια αν και συχνά παραδίνεται στη μαγεία των blockbusters.

Related Posts

Thief’s Shelter Review

Anno 117: Pax Romana Review

Borderlands 4 Review

Add A Comment
Leave A Reply Cancel Reply

Latest
Gaming Hardware

AGON by AOC: Δύο νέες οθόνες που ανεβάζουν τον πήχη

By Ελένη Σαραντάκη25/11/2025

Η AGON by AOC – κορυφαία μάρκα gaming οθονών παγκοσμίως[1] – ανακοινώνει δύο ξεχωριστές οθόνες…

Reviews

Syberia Remastered Review

By Δημήτρης Θωμαδάκης25/11/2025

Η αρχική εκδοχή του Syberia κυκλοφόρησε το 2002, όταν τα point & click adventures άρχιζαν…

Νέα

Α World full of… Digital Marketing στις 2/12 στο Divani Caravel! Το event που δεν πρέπει να χάσεις!

By Πέτρος Κυπραίος25/11/2025

Ο Seth Godin σχολιάζοντας στο παρελθόν το Digital Marketing, έχει αναφέρει ότι οι άνθρωποι δεν…

Νέα

AthensCon: Στις 5, 6 & 7 Δεκεμβρίου στο Κλειστό Στάδιο Παλαιού Φαλήρου!

By Πέτρος Κυπραίος21/11/2025

Tο AthensCon, το μεγαλύτερο συνέδριο κόμικς και ποπ κουλτούρας στην Ελλάδα, γιορτάζει τα 10 του χρόνια…

gameslife.gr
Facebook Instagram YouTube
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
© 2025 gameslife.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.