Το Thief’s Shelter είναι μια περιπέτεια πρώτου προσώπου τύπου point–and–click με… ελληνικό ενδιαφέρον αφού ο κεντρικός δημιουργός της GEO Games είναι ο Δημήτρης Γεωργαντής από την πανέμορφη Κάλυμνο. Στο παιχνίδι αυτό υποδυόμαστε έναν ψυχικά διαταραγμένο αλλά έμπειρο ντετέκτιβ ο οποίος αναλαμβάνει μια παράξενη υπόθεση ανθρωποκτονίας. Ο αρχηγός της αστυνομίας, ανυπόμονος για αποτελέσματα, του αναθέτει προσωπικά τη διερεύνηση ενός φόνου που συνέβη μέσα σε ένα μεγαλοπρεπές αλλά απομονωμένο αρχοντικό. Το θύμα, ένας ερημίτης που ζούσε σχεδόν ολομόναχος, βρέθηκε νεκρός υπό μυστηριώδεις συνθήκες.
Παρότι επιτυχημένος, ο ερευνητής Τζέιμς που χειριζόμαστε κρύβει ένα μυστικό: υποφέρει από τα ύπουλα σημάδια της άνοιας και συχνά δυσκολεύεται να ξεχωρίσει τι είναι πραγματικό και τι όχι. Επιπλέον, τον στοιχειώνουν οράματα της μητέρας του. Οι φασματικές ψιθυριστές προειδοποιήσεις της τον καλούν να μην εμβαθύνει υπερβολικά στην υπόθεση — σαν να απειλεί η ίδια η έρευνα να ξεθάψει κάτι θαμμένο όχι μόνο μέσα στο αρχοντικό, αλλά και στο ίδιο του το παρελθόν.

Η ιστορία αποκαλύπτει σταδιακά ότι το μυστήριο συνδέεται με μια οργάνωση που δρά για τουλάχιστον ένα αιώνα. Ιδρύθηκε για να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη εγκληματικότητα και διαφθορά. Παρά τα πρώτα θετικά αποτελέσματα που έδειχναν ότι ο στόχος τους να αποκαταστήσουν την ειρήνη και την τάξη θα επιτυγχάνονταν, οι φιλοδοξίες τους τελικά τους κατέστρεψαν.

Οι μέθοδοί τους έγιναν πιο ακραίες, το αίσθημα δικαιοσύνης τους διαστρεβλώθηκε και τα μέλη τους μετατράπηκαν στα ίδια τα τέρατα που κάποτε κυνηγούσαν. Με τον καιρό, εξελίχθηκαν σε ένα δίκτυο αμφιλεγόμενων ενεργείων που διεξήγαγε πειράματα, φίμωνε αντιφρονούντες και άφησε βαθιά σημάδια σε οικογένειες όπως του Τζέιμς. Πολλά από αυτά, τα γεγονότα αποκαλύπτονται μέσα από κείμενα που εμφανίζονται στα loading screens, προσφέροντας αποσπασματικά στοιχεία ιστορίας που σταδιακά συνδέονται με την επιδείνωση της ψυχικής κατάστασης του Τζέιμς και τη μυστηριώδη εμπλοκή της οικογένειάς του με αυτήν την οργάνωση.

Όπως αναφέρθηκε, το Thief’s Shelter είναι ένα point–and–click adventure. Ο έλεγχος του Τζέιμς γίνεται αποκλειστικά με το ποντίκι – αντί να υπάρχει ελεύθερη κίνηση, η μετάβαση γίνεται ανάμεσα σε προκαθορισμένα σημεία, που επισημαίνονται με φωτεινούς πυλώνες διάσπαρτους στο περιβάλλον. Κάνοντας κλικ σε έναν πυλώνα, ο Τζέιμς περπατά προς αυτόν υπάρχει όμως και πλήκτρο τρεξίματος που αυξάνει τον ρυθμό του. Η κάμερα κινείται ελεύθερα και μπορείτε να κοιτάξετε γύρω σας αλλά δεν μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με αντικείμενα αν δεν βρίσκεστε κοντά σε έναν πυλώνα. Η αλληλεπίδραση βασίζεται σε μια τελεία στο κέντρο της οθόνης που αντικαθιστά τον παραδοσιακό κέρσορα. Καθώς τη μετακινείτε οποιοδήποτε αντικείμενο ενδιαφέροντος φωτίζεται ελαφρά, υποδεικνύοντας ότι μπορεί να εξεταστεί. Δεν υπάρχει πλήκτρο συντόμευσης για να εμφανίσει όλα τα διαδραστικά σημεία οπότε πρέπει να βασιστείτε απόλυτα στην παρατηρητικότητά σας. Το παιχνίδι βοηθά ελαφρά, επισημαίνοντας με απαλή γαλάζια λάμψη κάποια αντικείμενα ενδιαφέροντος, αλλά η ένδειξη είναι διακριτική και εύκολα παραβλέψιμη, ιδίως σε φωτεινούς χώρους. Σε σκοτεινότερα δωμάτια, ωστόσο, η λάμψη ξεχωρίζει πιο καθαρά.

Κάθε αντικείμενο διαθέτει μια προεπιλεγμένη ενέργεια που εκτελείται με το αριστερό κλικ. Συνήθως πρόκειται για εξέταση, αν και ορισμένα επιτρέπουν περιστροφή ή μεγέθυνση για πιο λεπτομερή παρατήρηση. Μερικά αντικείμενα χάνουν τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης αφού εξεταστούν, ενώ άλλα παραμένουν πάντα προσβάσιμα. Πολλά δεν συμβάλλουν άμεσα στην πρόοδο της έρευνας· μπορεί να είναι απλώς περιβαλλοντικές λεπτομέρειες, προσωπικά αντικείμενα ή κομμάτια ιστορίας.

Εξαιτίας της νοητικής του κατάστασης, ο γιατρός του Τζέιμς τού έχει συστήσει να κρατά ημερολόγιο. Το παιχνίδι καταγράφει αυτόματα σημειώσεις κάθε φορά που εξετάζεις αντικείμενα ή κάνεις νέες ανακαλύψεις. Οι καταχωρήσεις χωρίζονται σε προσωπικούς στοχασμούς και σημειώσεις έρευνας. Μερικές φορές, απλώς αλλάζοντας οπτική γωνία ή περνώντας τον δείκτη πάνω από μια περιοχή μπορεί να προκύψει νέα καταχώρηση, ακόμη κι αν δεν εντοπίστηκε συνειδητά το στοιχείο. Αυτές οι λεπτές ανακαλύψεις επισημαίνονται με visual queues. Όταν εμφανιστεί νέα καταχώρηση, μια σύντομη ειδοποίηση στην οθόνη σας επιτρέπει να την ανοίξετε αμέσως. Μπορεί να περιλαμβάνει λίγες μόνο γραμμές — μια σκέψη, μια ανάμνηση, ή μια υπόνοια για τη συναισθηματική σημασία του αντικειμένου. Για παράδειγμα, η αλληλεπίδραση με ένα παλιό ραδιόφωνο μπορεί να κάνει τον Τζέιμς να θυμηθεί μια στιγμή συνδεδεμένη με τη μουσική. Αυτές οι σημειώσεις δεν είναι απαραίτητες για την πρόοδο, αν και οι σημειώσεις της έρευνας συχνά καταγράφουν στοιχεία για τα παζλ.

Η εξερεύνηση διευκολύνεται από έναν δυναμικό χάρτη που επεκτείνεται καθώς επισκέπτεσαι νέα δωμάτια. Ο χάρτης χρησιμοποιεί χρωματική κωδικοποίηση για να δείξει ποιες περιοχές έχουν εξερευνηθεί πλήρως και ποιες κρύβουν ακόμα μυστικά. Μια λίστα με αντικειμενικούς στόχους βοηθά την παρακολούθηση των ενεργών αποστολών. Ωστόσο, η αίσθηση της προόδου είναι παραπλανητική. Ορισμένα αντικείμενα ή στοιχεία εμφανίζονται μόνο αφού ο Τζέιμς αποκτήσει νέες πληροφορίες ή βιώσει παραισθήσεις που αλλάζουν το περιβάλλον. Αυτός ο μηχανισμός αντικατοπτρίζει την επιδείνωση της νοητικής του κατάστασης: κάποιες φορές βλέπει τα δωμάτια να μεταμορφώνονται ή παρατηρεί λεπτομέρειες που πριν δεν υπήρχαν.

Τα δύο βασικά εργαλεία σου: ο φακός UV και η ψηφιακή κάμερα, διευρύνουν το εύρος των αλληλεπιδράσεων. Ο φακός αποκαλύπτει κρυμμένα μηνύματα ή σύμβολα αόρατα στο γυμνό μάτι, ενώ η κάμερα μπορεί να «αιχμαλωτίσει» και να υλοποιήσει αόρατα στοιχεία, καθιστώντας τα χειροπιαστά μέσα στον κόσμο. Μόλις αποκτήσετε αυτά τα εργαλεία, αξίζει να επισκευτείτε ξανά προηγούμενα δωμάτια· χώροι που κάποτε φάνταζαν συνηθισμένοι μπορεί τώρα να κρύβουν νέα μυστικά. Κάθε στοιχείο τροφοδοτεί λογικά παζλ που προωθούν την έρευνα (αν και τα παζλ που θα συναντήσετε είναι δίκαια και σπάνια θα κολήσετε για μεγάλο χρονικό διάστημα).

Το σύστημα αυτόματης αποθήκευσης διατηρεί την πρόοδό που σημειώνετε τακτικά ή κατά την έξοδο, ώστε να μην επαναλαμβάνετε μεγάλες ενότητες. Ωστόσο, επειδή το αρχοντικό αλλάζει μορφή και διάταξη με την πάροδο του χρόνου, ορισμένα συλλεκτικά αντικείμενα ή μυστικά κατορθώματα μπορεί να χαθούν οριστικά αν προχωρήσεις πολύ γρήγορα. Μερικές φορές, ένα μόνο λάθος ή η πρόωρη έξοδος από ένα δωμάτιο μπορεί να σας αποκλείσει από δρώμενα, καθώς σε τέτοιες περιπτώσεις για να δείτε την διαφορετική εξέλιξη θα χρειαστεί να ξεκινήσετε ένα καινούργιο παιχνίδι. Μετά το φινάλε, μπορείτε να επιστρέψετε στο αρχοντικό, αλλά αυτό δεν έχει ιδιαίτερο νόημα αφού δεν μπορείτε να επισκεφθείτε προηγούμενα δωμάτια. Το προφίλ σας καθίσταται ουσιαστικά άχρηστο μετά το τέλος. Απλά δείχνει πόσα στοιχεία, μάσκες και μυστικά βρέθηκαν.
Παρά τον εσκεμμένα αργό ρυθμό του, το Thief’s Shelter προσφέρει μια εμπειρία βαθιά ατμοσφαιρική. Αν το παιχνίδι είχε ελεύθερη κίνηση, ίσως να ήταν ταχύτερο, αλλά θα έχανε το σταδιακό ξετύλιγμα και τις πολυάριθμες σκηνές και γεγονότα που το καθιστούν τόσο ιδιαίτερο.
Ανάπτυξη: Geo Games Έκδοση: Restless Διάθεση: Steam
Εάν σας αρέσουν τα "παραδοσιακά" point 'n click adventure, τότε το "made in Greece": Thief's Shelter, θα σας καλύψει και με το παραπάνω!
The Good
- Πλοκή
- Ατμόσφαιρα
- Έχει ενδιαφέρον ο μηχανισμός του αναξιόπιστου αφηγητή
- Καλογραμμένοι γρίφοι
The Bad
- Θα προτιμούσαμε ελεύθερη κίνηση
- θα χρειαστούν αρκετά playthroughs για να αποσαφηνιστεί η ιστορία
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ
